top of page

גלי חום בהריון - איזה טיפולים מציעה הרפואה הסינית לפתרון הבעיה

מאת שיזף כהן מטפלת ברפואה סינית למשפחה

גלי חום בהריון הם תופעה שכיחה, הנובעים מהשינויים ההורמונליים המתרחשים בזמן זה. לרוב גלי החום נפוצים יותר בטרימסטר שני ושלישי ויכולים להמשך גם אחרי הלידה בעיקר אם האשה מניקה.



גלי חום בהריון בראי הרפואה הסינית

ההריון הוא זמן של שינוי במחזוריות הטבעית בגוף האישה.כתוצאה מהפסקת המחזור החודשי מתרחשים בגוף הרבה שינויים אשר אופייניים להריון, ולא מופיעים בזמן אחר. בתפיסה הסינית ישנה חלוקה בסיסית בין YIN ו YANG (שני הפכים שמשלימים זה את זו ה YIN מייצג את הנקבה, ירח, קור, חושך ותנועה כלפיי פנים ועוד. ה YANG מייצג את הזכר, שמש, חום, אור ותנועה כלפיי חוץ ועוד. ), בזמן ההריון ישנו שפע בYANG + YIN מכיוון שאין איבוד דם חודשי וישנה עלייה הדרגתית במי השפיר.

לפי הרפואה הסינית, בהריון נוצר עומס ולחץ על הכליות משום שהצ'י והתמצית שלהן הולכים להזנת העובר ( לפי הרפואה הסינית בגוף יש חומרים פעילים החיוניים לנו, כמו תמציות, צ'י -אנרגיית החיים הזורמת במערכת 12 מסלולים המרושתים על פני כל הגוף הנקראים מרידיאנים כאשר כל מרידיאן קשור לאיבר פנימי בגוף, דם- כפי שאנו מכירים אותו, מערכת החיסון ונוזלי הגוף – אשר בנוסף אחראיים על תהליכי החלמה ושמירת הבריאות). עם הפסקת המחזור החודשי, דם הווסת זורם פנימה ומזין את הגוף עצמו בנוסף להזנת העובר. ניתן לומר שבזמן ההריון, דם הופך לתמצית אשר מזינה את הגוף והעובר, ולכן בנסיבות נורמליות, ובהריון תקין, אשה הרה קורנת ובריאה (בעיקר סביב החודשים רביעי עד שביעי).

רפואה סינית לנשים רואה בעיקר קשר בין גלי חום בהריון לחולשת YIN אשר יכולה להוביל לתופעות חום, בנוסף יכולים להופיע תסמינים כגון: דפיקות לב מואצות, בעיות שינה,אי שקט, חרדה, יובש בפה, צמא, סחרחורות, בעיות זיכרון, טיניטוס, כאבי גב וברכיים ועוד.. .

הטיפול בגלי חום בהריון יכלול לרוב דיקור סיני שמטרתו תהיה להפסיק ולצמצם את הופעות גלי החום ובנוסף לחזק את ה YIN , לעיתים אשלב גם תרכובת צמחי מרפא סיניים בהתאמה אישית


טיפים להתמודדות קלה יותר עם גלי חום בהריון:


1. לשתות כוס מים קרים בתחילת גל החום.

2. להימנע ממשקאות המכילים קפאין.

3. להפחית משמעותית מאכילת גבינות ושוקולד

4. ללבוש בגדים רפויים ונוחים שעשויים כותנה.

5. התאימי את טמפרטורת מיזוג האויר לנוחיותך האישית

6.להתכסות בשמיכות קיץ, דקות וקלות משקל.

7. כדאי להתלבש בשכבות, ולהסיר חלק מהבגדים כשמופיע גל חום.

8.מומלץ ללכת לישון מוקדם ולקום מוקדם

9. יש לשמור על רוגע בפנים, ולחיות בהרמוניה עם הסביבה, לנשום עמוק ולהחשף לשמש במידה הנכונה ולפי השעות המומלצות.

10.חשוב להתעמל באופן קבוע, הליכות הן פעילות מצויינת בזמן ההריון

מבחינת תזונה:

1.להמנע ממזון ושתייה מעובדים, סוכר וקמח לבן

2.להמעיט באכילת בשר אדום

3.להמנע מאוכל מטוגן, אפוי וצלוי

4. רצוי להפחית אכילת שום, ג'ינג'ר, פלפל חריף, ובצל

5.כדאי לאכול הרבה ירקות ופירות טריים ובעיקר : אבטיח, מלון, מלפפונים, קישואים, דלעת, תרד, חסות, סלרי, אגסים, שעועית מאש,

3,012 צפיות0 תגובות
bottom of page